Meining:

BØR SATSE: Innsendaren meiner at tog mellom aust og vest over Haukeli er det mest framtidsretta.

– Haukeli­korridor­en vil vere den mest framtids­retta for ein ny jernbane

Publisert Sist oppdatert

NRK og Hallingdølen melder at hittil i år har kvart 4. tog på Bergensbanen vore forseinka. Dei siste vekene har banen vore råka av straumstans, avsporing og signalfeil. 

Bane NOR svarar at ei av årsakene er at det er krevjande å drive ein bane under så skiftande klimatiske forhold som Bergensbanen, der det varierer mellom + 30 og - 30 C. 

For Jernbane meiner det er riktig å satse på jernbanen og Bergensbanen som eit av svara på dei store klima- og energiutfordringane vi står overfor. 

Tog brukar lite energi og kan driftast direkte på fornybar straum utan at energien må ta vegen om batteri eller hydrogen, noko som fører til betydelege energitap. Dette er viktig når alt skal elektrifiserast.

For Jernbane meiner det er riktig å satse på Bergensbanen som ein region- og turistbane. Den er kåra til ein av verdas vakraste turistbaner. Det nye signalsystemet ERTMS skal også innførast på Bergensbanen. Forhåpentlegvis vil det gi færre feil når det er kome i drift. 

Bane NOR fornyar også køyreleidningsanlegget mellom Hønefoss og Haugastøl. Det skal gi meir stabil straum og færre stopp i trafikken.

For Jernbane meiner også at Noreg treng ein ny jernbaneforbindelse mellom aust og vest. Då er det ikkje sikkert at det som framstod som den beste trasékorridoren på 1890-talet også er den beste for framtida. 

Dagens bane går opp i ei høgd av 12-1300 moh. Hallingdal er trong og banen har mange svingar. Mellom Finse og Voss er det bratt. 

MEINING: Kjell Erik Onsrud, leiar av For Jernbane

For Jernbane meiner at Haukelikorridoren vil vere den mest framtidsretta for ein ny jernbane. 

Den kan planleggast og byggjast utan å forstyrre trafikken på dagens jernbanar. Det kan leggjast inn omsyn til endra klima, dobbeltspor og konkurransedyktige reise- og frakttider. 

Høgaste punkt på ein Haukelibane vil vere vesentleg lågare enn Bergensbanen, noko som vil vere ein stor fordel. 

Ein Haukelibane vil ikkje berre vere ein Oslo-Bergen-forbindelse, men eit samband som knyter saman det sentrale Vestlandet og det sentrale Austlandet. 

Haukelivegens Venner har for lengst innsett kor genial denne traséen er. Stadig planleggast og byggjast ein ny delstrekning av E134. 

I Haukelikorridoren går det òg tett med fly. Dette dannar det største trafikkgrunnlaget for ein ny landsdels-jernbane i Noreg. Dette er òg eit potensial for inntekter, klimagasskutt og effektivisering med energibruken. 

Bergensbanen meiner vi vil leve betre saman med ein Haukelibane enn med dagens omfattande flytrafikk. 

Det politiske fleirtalet held igjen. Kanskje fordi dei blir styrte av "omsyn" til luftfarten og bilbransjen? 

Det går bokstaveleg talt eit tog no i forhold til ein framtidig Haukelibane/Vestlandsk Intercity. Det vedtekne Fellesprosjektet Arna-Stanghelle kan og bør leggjast til rette for Haukelibanen. Det kan gjerast ved å sprenge ut byrjinga på ei avgreining inne i fjellet ved Trengereid innanfor den vedtekne reguleringsplanen. Det vil spare kostnader og ulemper for framtidig bygging. Dette kan regjeringa instruere Vegvesenet, som har prosjektansvaret, om i morgon.

For Jernbane meiner det også bør byggjast dobbeltspor mellom Drammen og Hokksund. Her er det delvis ferdig regulert, men prosessen har stoppa opp. 

Dobbeltspor her vil kunne inngå i ein framtidig Haukelibane og samtidig gi eit betydeleg løft for fjerntog og godstog på både Bergensbanen og Sørlandsbanen og for lokaltibodet i det som kallast Buskerudbyen. 

Å få fortgang her blir eit ansvar for det nye stortingsfleirtalet etter valet. 

Dette meiningsinnlegget er omsett til nynorsk og deretter kvalitetssikra av redaksjonen i Bø blad.

Powered by Labrador CMS